فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

.نخستین گام برای درمان یا ترک خودارضایی، اعتقاد و ایمان به درمانپذیری خودارضایی و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به كارگیری دقیق دستورها است. از همه اینها مهمتر، اراده و خواست فرد، نقش كلیدی و محوری را ایفا میكند. درمان و چاره جویی باید منطبق با خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی كه او نخواهد، میتوان با قاطعیت گفت كه درمان نخواهد شد. بنابر این بیمار اگر بخواهد، میتواند بر بیماری اش غلبه كند و جمله معروف – خواستن توانستن است- عین حقیقت است
2. تلاش برای تقویت اراده از گامهای مهم در ترک خودارضایی است.نگویید اراده از ما سلب شده است! ممكن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمیرود. نشانه اینكه هنوز اراده باقی است، این است كه شخص عمل خودارضایی را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمیدهد. برای تقویت اراده، راههای زیادی پیشنهاد شده كه از جمله آنها تلقین به خود است. اراده همچون نهالی است كه باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشكوفایی و ثمردهی برسد. ویكتور پوشه – روان شناسِ فرانسوی – میگوید: افراد مبتلا به خودارضایی، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن است كه: تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است.
3- برای ترک خودارضایی بهتر است ورزش کنید.معروف است که ورزشکاران نسبت به مسائل جنسی کم علاقه هستند چون ورزشکاران مقدار فراوانی از انرژی های فکری و بدنی خود را به ورزش اختصاص می دهند به همین دلیل برای جلو گیری از تحرکات جنسی برنامه ورزشی بسیار مهم است . افراد معتاد به خودارضایی معمولا آدمهای منزوی و کم تحرک و گوشه گیری هستند که همین عوامل تحرک جنسی را در آنها تشدید می کنند که راه مبارزه با آن ورزش است .
3. سعی شود شكم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.
4. برای ترک خودارضایی بهتر است از پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان اجتناب گردد.
5.برای ترک خودارضایی بهتر است از نگاه كردن به مناظر، فیلمها و تصاویر تحریك كننده، خودداری شود.
6. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخیهای تحریك كننده و فكر كردن در این امور، دوری شود.
7. از خوردن مواد غذایی محرك، مانند خرما، پیاز، تخم مرغ، گوشت ، و غذاهای چرب – اجتناب و به میزان ضرورت اكتفا شود.
8. قبل از خواب مثانه تخلیه شود.
9. از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.
10.برای ترک خودارضایی باید از دست ورزی با اندام جنسی،اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست ورزی كرد.
11. هرگز نباید به رو خوابید.
12. به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش كرد.
13. برای ترک خودارضایی بهتر است سعی کنید کمتر در مكانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افكار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شوید و خود را به كاری سرگرم كنید. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشاركت در برنامه های جمعی بسیار مفید است. تلقین به شخص كمك می‌كند تا اراده‌ی خود را تقویت كند و به خود بگوید كه می‌تواند خودارضایی را كنار بگذارد.
14. منحرف كردن فكر بسوی دیگری در صورتی كه تحریكی برای استمناء(خودارضایی) اتفاق افتاد.
15. تنهایی، كلید اقدام به خودارضایی است. لذا برای ترک خودارضایی تنها نمانید.
16. هر کاری که شما را به فکر خودارضایی بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.
17. هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.
ترک خودارضایی
18. قاطعانه برای ترک خودارضایی تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک خودارضایی گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد)
19. از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به خودارضایی دعوت می کنند، دوری کنید و رابطه خود را با دوستان جلقی تان تا حد ممکن کم کنید.
20.برای ترک خودارضایی از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید.
21. از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.
22. از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.
23.برای ترک خودارضایی بهتر است، شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید.
24. شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.
25. بیاد داشته باشید که تصمیم دارید عمل خودارضایی را ترک کنید.
26. بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ عمل خودارضایی نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.
27. پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.
28. مضرات عمل خودارضایی را بیاد داشته باش.




درباره : مسایل قبل از ازدواج , مطالب این دسته , مسایل دوران نامزدی , مطالب این دسته , مسایل بعد از ازدواج , مطالب این دسته , دانستنی های نامزدی، عقد و بعد از ازدواج , مطالب این دسته , دانستنیهای بارداری و زایمان , مطالب این دسته , مسایل و دانستنی های جنسی , مطالب این دسته ,
برچسب ها : استمنا , خودارضايي , خود ارضايي , جلق , جق , ارگاسم , عكس خود ارضايي ,
بازدید : 1156
[ سه شنبه 10 بهمن 1391 ] [ 21:50 ] [ نویسنده : Admin ] | نظرات (1)
مطالب متفرقه
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش
این نظر توسط parinaz در تاریخ 1392/01/23 و 19:10 دقیقه ارسال شده است

من نمیتوانم آنقدر که باید شوهرم را دوست داشته باشم ؛ دوست داشته باشم زیاد بهم دروغ میگه و همین باعث میشه عشقم نسبت به اون کم بشه . لطفا مرا در این مورد راهنمایی کنید . ممنون
پاسخ : سلام .سوال شما در حال بررسی میباشد به زودی تالار گفتگو ی سایت راه اندازی میشود و شما میتوانید پاسخ سوال خود را در بخش سوالات کاربران دریافت کنید




.: Weblog Themes By SlideTheme :.